Lot #32
Days
Hrs
Min
Sec
קומיקס / מגזין - קומיקס / מגזין - קווין קומיקס, הענק הירוק - קומיקס מס'...
קומיקס / מגזין – קומיקס / מגזין – קווין קומיקס, הענק הירוק – קומיקס מס’ 4
"הענק הירוק" (באנגלית: The Incredible Hulk, מוכר גם בשמות: "הענק המדהים", "האלק האיום" או בקיצור: "האלק") הוא דמות בדיונית של גיבור-על, המופיעה בסדרת חוברות קומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת The Incredible Hulk #1 ממאי 1962 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג’ק קירבי.
הענק הירוק הוא האלטר אגו האמוציונלי והאימפולסיבי של הפיזיקאי ד"ר ברוס באנר, דמות של אדם מסוגר ומתבודד. הענק הירוק מופיע מיד לאחר שד"ר באנר נחשף בטעות לקרינת גמא במהלך ניסוי שערך. כתוצאה מכך, באנר הופך, ללא רצונו, לענק המתואר כמפלצת אנושית גדולה וזועמת – וחייו מסתבכים ללא הכר. לי תיאר את הדמות כשילוב בין ד"ר ג’קיל ומר הייד לבין פרנקנשטיין.
בשעה שצבע גופו משתנה לעיתים במהלך ההיסטוריה הפרסומית של החוברות, הענק מזוהה עם צבעו הירוק. בתור ענק, באנר ניחן ביכולות על-אנושיות, כאשר מידת עוצמתו גדלה ככל שכעסו גדל. רגשות חזקים כמו כעס, פחד וצער גם הם משמשים כטריגר לטרנספורמציה של באנר לענק הירוק. באנר, שחי בפאניקה מתמדת שמא אישיותו של הענק תפרוץ בכל עת, אינו מסוגל ליצור קשרים חברתיים, ומרכיב עלילתי שכיח בסדרת הכותרים הוא מרדפו של צבא ארצות הברית אחר הענק, וזאת בעקבות נתיב ההרס שהוא מותיר אחריו.
דמותו של הענק הירוק מדורגת במקום התשיעי ברשימת מאה גיבורי-העל הגדולים, לפי אתר IG וכן במקום ה-14 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר.
קוֹמִיקְס (מאנגלית: Comics; בעברית: עֲלִילוֹן[1]) היא מדיה גרפית וסוג אומנות בה דמויות אשר מצוירות ברצף ואירועים אשר משתנים מתמונה לתמונה מצטרפים לכדי עלילה. המונח "קומיקס" שימש בתחילה לצורך תיאור רצועות הקומיקס המוקדמות אשר הופיעו בעיתונות והיו בעלי תכנים קומיים, אך בהמשך הפך למונח המתאר את כל סוגי התכנים המופיעים במדיום זה, כולל אלו אשר רחוקים מלהיות משעשעים. פעמים רבות מכונה הקומיקס בכינוי "האומנות התשיעית".
רוב הקומיקסים משלבים מילים עם תמונות, כאשר מקובל לרוב לרשום את מה שהדמויות אומרות בבועת דיבור (או "בלון" בעגת הקומיקס) המצוירת בקרבתן ומיוחסת אליהן על ידי מתיחת קטע קטן ממנה לעבר פיה של הדמות הדוברת. עם השנים התפתחו פורמטים שונים של קומיקס, ובין היתר נוצרו מסגרות התמונה ("חלונות" או "ריבועים" בעגת הקומיקס), אשר צורתם, רוחבם או אורכם, וכן מיקומם, תורמת לעלילה על ידי יצירת רושם מסוים. לדוגמה: רצף צפוף של תמונות קצרות נועד ליצור תחושה ואווירה של חיפזון, מהירות וכדומה.
מקור: וויקיפדיה